Buddha bowl

Buddha bowl to świetny sposób na „posprzątanie” lodówki z produktów, które leżą w niej już może nieco zbyt długo, na które nie macie akurat szczególnego pomysłu … Należy upiec warzywa z dodatkiem ulubionych przypraw, ugotować dowolną kaszę lub ryż i fasolę, soczewicę …, umyć sałatę, pokroić w paski trochę świeżych warzyw. Ma to być zbilansowany, różnorodny, kolorowy posiłek, który będzie porządną dawką dobrej energii, a przy okazji ucieszy oko i może uchroni niektóre Wasze zapasy przed wyrzuceniem ich do kosza.

My zazwyczaj przygotowujemy hurtowe ilości wszystkich składników i potem w ciągu tygodnia komponujemy je dowolnie. Sos orzechowy często zastępujemy sosem chilli Sriracha. W lodówce mamy zawsze dwie butelki, Jacka ulubioną Srirachę klasyczną i moją ulubioną Srirachę Mayo.

 

 

Czarna fasola
Jarmuż
Bakłażan
Batat
Seler naciowy z liśćmi
Sałata
Ogórki kiszone
Kasza jęczmienna perłowa
Oliwa
Nasiona kopru włoskiego
Oregano
Kurkuma
Sól i pieprz

 

Sos orzechowy
Masło orzechowe
Gorąca woda
Sos sojowy
Mleko ryżowe lub migdałowe

 

Fasolę płuczemy i moczymy całą noc w zimnej wodzie. Następnego dnia odcedzamy ją i płuczemy w zimnej, czystej wodzie, a następnie gotujemy przez ok. godzinę. W połowie gotowania fasoli delikatnie ją solimy.

Jamuż myjemy, osuszamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Solimy, skrapiamy oliwą i wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 7 – 10 min. (tryb grill lub grzanie od góry).

Bakłażana kroimy w grube plasty, rozkładamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, solimy. Po 10 min. wycieramy plastry bakłażana ręcznikiem papierowym, skrapiamy je oliwą i wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 10 – 15 min. (tryb grill).

Bataty myjemy, kroimy w kostkę, rozkładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posypujemy łyżeczką utartych w moździerzu nasion kopru włoskiego, łyżeczką kurkumy i łyżeczką suszonego Oregano, solimy i skrapiamy oliwą. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 15 – 20 min. (tryb grill).

Łodygi selera naciowego z liśćmi myjemy i kroimy w małe kawałki, sałatę myjemy i rwiemy na mniejsze kawałki. Ogórki kroimy w paski.

Kaszę gotujemy w lekko osolonej wodzie (1 szklankę kaszy zalewamy 2 szklankami zimnej wody, zagotowujemy i gotujemy na średnim ogniu do czasu, aż kasza wchłonie wodę, zdejmujemy kaszę z ognia, przykrywamy pokrywką, żeby wchłonęła dokładnie cały płyn).

Do masła orzechowego dodajemy stopniowo gorącą wodę (kilka łyżek wody na 1 łyżkę masła), cały czas mieszając, do uzyskania gęstej masy. Następnie dodajemy kilka łyżek gorącego mleka, do uzyskania pożądanej konsystencji sosu.

Na środku miski układamy kaszę, a wokół niej fasolę, bakłażany, bataty, seler naciowy, sałatę, ogórki. Całość posypujemy chipsami z jarmużu i polewamy sosem orzechowym.

 

 

Na środku miski układamy kaszę, a wokół niej fasolę, bakłażany, bataty, seler naciowy, sałatę, ogórki.

 

Całość posypujemy chipsami z jarmużu i polewamy sosem orzechowym.

 

Udostępnij:

Dodaj komentarz