Domnumer10

Znaleźliśmy wspaniałe miejsce na weekend blisko natury, a właściwie weekend to za mało, bo jest tutaj tak przyjemnie … Domnumer 10. Cisza, spokój, pyszne jedzenie, przytulne wnętrza, piękna okolica. Idealne miejsce na spacery, rower, leniwe popołudnia na hamaku, leżaku, wygodnej kanapie, długie wieczory przy ognisku. Od czasu do czasu właśnie czegoś takiego potrzebujemy.

Domnumer 10 znajduje się w malutkiej, spokojnej wsi Pokrzywnik. Rzadko słyszy się tutaj przejeżdżające samochody, bo na końcu miejscowości droga asfaltowa kończy się i przechodzi w drogę gruntową. Dom i teren wokół niego są ładnie, przytulnie urządzone. Każdy znajdzie tutaj miejsce dla siebie. Są huśtawki, leżaki, piaskownica, hamak, tor do buli, miejsce na ognisko.  W porze śniadania i obiadokolacji Pani Danusia zastawia długi, drewniany stół w jadali smacznym, domowym jedzeniem. Jedliśmy pyszne naleśniki z twarogiem od Koleżanki Pani Danusi i sosem jagodowym, najlepsze pierogi ruskie, warzywa z ogródka Pani Danusi, kompoty i konfitury … Pani Danusia oprócz tego, że dba o to, żeby goście byli zdrowo najedzeni, opowiada o okolicy i poleca trasy spacerowe.

Okolica

Domnumer 10 zlokalizowany jest na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Bobru. W spacerowej okolicy domu znajdują się Dziki Wąwóz z Dzikim Wodospadem, Zapora Pilchowice zbudowana ponad 100 lat temu, Jezioro Pilchowickie, Żelazny Most Kolejowy o długości 135 m, malowniczo położona Stacja Kolejowa Pilchowice-Zapora, Klasycystyczny Pałac w Maciejowcu, Barokowa Kaplica Mszalna Wniebowzięcia NMP, Renesansowy Dwór. W odległości ok. 20 min. jazdy samochodem znajduje się malowniczo położone nad jeziorem Modrym schronisko Perła Zachodu, dalej w ok. 45 min. dojedziemy do Browaru Miedzianka, gdzie możemy spróbować lokalnych piw, m.in. Rudawskie, Cycuch Janowicki, Górnik, Boberek, a z browaru już niedaleko do Kolorowych Jeziorek leżących na zboczu Wielkiej Kopy.

My wybraliśmy się na dwie piesze przechadzki po okolicy.

Pierwsza zajęła nam ok. 3 godziny. Wychodząc z Domunumer 10 kierowaliśmy się w prawą stronę w kierunku Maciejowca. Tuż za znakiem informującym o tym, że wyszliśmy z Pokrzywnika, a weszliśmy do Maciejowca skręciliśmy w prawo, a po chwili w lewo (idąc prosto weszlibyśmy na prywatną posesję). Szliśmy Dzikim Wąwozem wzdłuż Maciejowickiego Potoku, po drodze minęliśmy Dziki Wodospad, następnie lewym brzegiem rzeki Bóbr, aż doszliśmy do Pilchowic. Mostem w Pilchowicach przeszliśmy na prawy brzeg rzeki Bóbr i kierowaliśmy się na południe w kierunku Zapory Pilchowickiej. Zaporą przeszliśmy na lewy brzeg rzeki Bóbr i kierowaliśmy się w stronę Pokrzywnika mijając po lewej Agroturystykę Przystań Pilchowice i Jezioro Pilchowickie.

Druga była znacznie krótsza. Wychodząc z Domunumer 10 kierowaliśmy się w prawą stronę w kierunku Maciejowca. Tuż za znakiem informującym o tym, że wyszliśmy z Pokrzywnika, a weszliśmy do Maciejowca skręciliśmy w prawo, a po chwili w lewo (idąc prosto weszlibyśmy na prywatną posesję). Szliśmy chwilę Dzikim Wąwozem wzdłuż Maciejowickiego Potoku wypatrując kamiennych schodów znajdujących się po lewej stronie. Kamiennymi schodami kierowaliśmy się w stronę Pałacu w Maciejowcu. Po prawej stronie minęliśmy kamienną ławkę, na której odpoczywała podczas spacerów Księżna zamieszkująca pałac  (wiemy to z opowieści Pani Danusi). Na końcu ścieżki prowadzącej z Wąwozu na górę skręcamy w lewo, po chwili docieramy do terenu Pałacu. Najpierw po lewej znajduje się Renesansowy Dwór, idąc dalej docieramy do Barokowej Kaplicy Mszalnej Wniebowzięcia NMP i Pałacu w Maciejowcu. Wracaliśmy tą samą drogą.

Domnumer 10

Nasz pokój na ostatnim piętrze Domunumer 10

Wspólna jadalnia

Ze względu na deszcz przenieśliśmy nasz piknik do jadalni Domunumer 10 / galette z pomidorami, babeczki agrestowe z kruszonką, białe wino

Kominek w salonie

Jeden z wielu kotów kręcących się po okolicy

Dziki Wąwóz

Pilchowice – most na rzecze Bóbr

Pilchowice

Renesansowy Dwór w Maciejowcu

Na pewno wrócimy do Domunumer 10 nie raz.