Zamiast chleba

Kanapka z masłem orzechowym bez chleba? Tak, a zamiast chleba batat. Dzisiejszy przepis to coś dla osób spalających dużo kalorii, na przykład dla odważnych zawodników tegorocznego poznańskiego Półmaratonu, który odbędzie się już w tę niedzielę.
Bataty to źródło zdrowych węglowodanów, do tego masło orzechowe, czyli źródło tłuszczów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdej naszej komórki (ALE UWAGA! zwracajcie uwagę na skład masła orzechowego, które kupujecie, w składzie mają być tylko orzechy, a już na pewno unikajcie takich, które zawierają olej palmowy), no i moje ukochane, piękne, bogate w białko roślinne, sole mineralne i witaminy kiełki. A dla tych, którzy wolą leniwie spędzać czas, polecam zamienić masło orzechowe na jedną łyżkę oleju lnianego. Będzie równie smacznie i bez obawy o dodatkowe centymetry w biodrach.

 

Batat
Świeże oregano
Oliwa
Sól i pieprz
Masło orzechowe
Kiełki

Batata myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i kroimy w plastry. Plastry batata układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, solimy je, pieprzymy, posypujemy listkami świeżego oregano, skrapiamy oliwą. Pieczemy ok. 30 min. w 200 stopniach.
Upieczone, lekko ostudzone plastry batata smarujemy masłem orzechowym i posypujemy ulubionymi kiełkami.

 

Plastry batata układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, solimy je, pieprzymy, posypujemy listkami świeżego oregano, skrapiamy oliwą. Pieczemy ok. 30 min. w 200 stopniach.

 

Upieczone, lekko ostudzone plastry batata smarujemy masłem orzechowym i posypujemy ulubionymi kiełkami.

 

Udostępnij:

Dodaj komentarz